DENİZ YOLCULUĞUNUN GEZİNİZE RENK KATTIĞI TURİSTİK YERLER : MORDOĞAN VE KARABURUN

Her yaz Ege'yi ziyaret edip göremediğim yerleri blog sayfasında paylaşmak gibi bir deneyimi yaşama şansı yakalıyorum son zamanlarda. Ege'nin mavi sularının güzelliğini izleme şansı yakaladığım bu turistik yerlerde sıcak hava kimi zamanda zorlasa da bugüne kadar Çeşme, Çandarlı, Alaçatı, Bergama,Urla, Selçuk gibi turistik ve binlerce yıllık izleri taşıyan coğrafyalarda bulunmayı başardım. Bu sefer yolum İzmir'in en uç noktalarından birine Karaburun ve ona bağlı Mordoğan'a düştü.

Yazın keyifli bir yolculuk beni bekliyor ve ilk defa yarım saatin üzerinde vapur yolculuğu yapacağım. İzmirde Mordoğan ve Karaburun'a ulaşmanız deniz yoluyla mümkün. Karşıyaka-Konak-Foça-Mordoğan arası çalışan vapur sabah 8.25 de başlayan yolculuğunu 2 saatten biraz fazla sürede tamamlayarak Mordoğan'a ulaşıyor. Karşıyaka'dan 14 TL gidiş ve dönüş ücretleriyle gezinin sadece yolculuk kısmı 28 TL'ye gelmiş oluyor Karaburun ulaşımı hariç. Ulaşım için İzmirkart kullanıyosunuz.

Farklı ülkelere gemi ile seyahat etmenin nasıl olacağını düşünen ben 2 saati aşkın vapur yolculuğunu deneyimleyip Mordoğan'ın küçük iskelesine adım attım saat 10.40 civarlarında. Gözüme ilk çarpan detaylar balıkçı tekneleri ve sayıları fazla olan kafe ve restoran tarzı yerler oldu. İskeleler ve renkli balıkçı kayıkları Ege'de kasaba ya da belde tarzı yerlerin olmazsa olmazları. Sabah erken kahvaltı yapma şansımız olamamıştı. O ara hem gözlem hem kahvaltı yapıp Mordoğan'ı gezmeye başladık.

Akşam saat 18.40'a kadar vaktimiz var vapurumuzun kalkış saati ve gezmemiz gereken iki farklı yer var. 7 saatlik bir zamanın 1 saatinin Mordoğan-Karaburun arasında eriyeceğini düşünürsek 2 saat Mordoğan'a ve 4 saat Karaburun'a ayırdım. Mordoğan küçük ve iskeleden sola döndüğünüzde hemen plajıyla karşılaşıyorsunuz. Plajın olduğu caddede pansiyonlar mevcut. Günübirlik bir ziyarette kısa sürede plaja yerleşip vapur saatine kadar denize girebilirsiniz. Ulaşım gibi derdiniz olmuyor. Eğer amacınız kasaba havasında bir yerde gürültüden uzak bir haftasonu geçirmekse sizin için bir alternatif sundum bile. Neden haftasonu peki? Çünkü vapurlar sadece cumartesi ve pazar günleri sefer yapıyorlar Mordoğan'a.

Plajın kenarından deniz fenerine oradan yel değirmenine bir Mordoğan gezisi yaptıktan sonra Karaburun kısmının başlama vakti geldi. Arabalara Mordoğan'ın merkezinden yani  iskeleden 1 dakika uzaklıkta küçük meydan tarzı yerden biniyorsunuz. Orada küçük bir terminal var oradan da gelip gelmediğini öğrenebilirsiniz. Biz vapurla geldik ama İzmir'in belli noktalarında Mordoğan ve Karaburun'a servislerle ulaşım varmış onu da öğrenmiş olduk. Arabalar genelde 30-45 dk aralığında geliyor. Karaburun'a ulaşmakta 35 dk civarı sürdü.  Yollarda çalışmalar vardı bazı kısımlar yapılıyordu sürede bu faktörlerde etkili olmuş olabilir.

Mordoğan'dan kalkıp Ardıç ve Kaynarpınar'a uğradıktan sonra 9800 nüfuslu Karaburun'a ulaştık sonunda. Ben uzun zamandır gitmek isityordum ve merakım şu : Acaba beklediğim gibi mi? Araç önce İskele'ye yakın Hürriyet durağına oradan merkeze uğruyor. Denizi görmek, koy ve plajlara uğramak istiyorsanız Hürriyet durağında inin. Oradanda bir 10 dakika yürüyüp denize ulaşabilirsiniz. Mordoğan Karaburun arası kişi başı 5 TL ödedik. Yazımızdaki ücretler Temmuz 2018'de belirtelim bu kısmıda. Ben merkezde de birşeyler görebilirim ve ilk gördüğüm deniz manzarasını tepeden fotoğraflarım diye inmedim Hürriyet durağında ama sonra yine merkezden oraya gittik ve oradan da 10 dakikada İskele denen kısma ulaştık.

Sonunda Karaburun'un mavi deniziyle karşı karşıyayım. Arkamda balık restoranları tarzında yerler yanımda küçük taş bir plaj ve yukarıya doğru uzayıp giden Karaburun. Tam ortadayım sanırım. Hem sağıma hem soluma doğru uzanıyor yol. Bir tarafım farklı bir koy'a bir tarafım plaja gidiyor. Ne tarafa gidelim demeden önce kısa bir mola verdik. Yaz sıcağı beni en çok zorlayan şey yorulmaktan ziyade. Nereye oturalım edelim bir fikrimiz yok ama Kaptan Cafee diye bir mekana girdik. Güzel bir manzara karşısında soğuk bir şeyler içtik. Hani  ziyaret ettiğimiz yerde manzarayı şöyle doyasıya izleyelim keyfini gerçekleştirdim onu söylemiş olayım. Fotoğraflardan sonra belki sizde bana hak verirsiniz. 4 saatimiz var 20 dakikaya yakın bir soluklanma ve bilgi aldıktan sonra İncirlikoy'u görmeye karar verdik. Biraz tepeye çıkıp 5 dakika yürüdükten sonra İncirlikoy'a ulaşıyorsunuz. İnsanlar burada denize giriyorlar.

İncirlikoyu biraz geride bırakıp yürümeye devam ettik . Buralarda beach club tarzı yerler ve oteller gördük. Onlarında kendine özgü plajları vardı sanırım. İnsanlar oralarda da denize giriyorlar. Küçük bir araştırma sonucu bilgi sahibi olabilirsiniz sanırım eğer gitmek isterseniz. Gezerken aşağıya inen bir merdiven sayesinde rengi beni son derece memnun eden denizin yanına kadar girmeyi ve esintisini bol bol hissetmeyi başardım. Yüzmek, harika manzaralar izlemek, denizin kokusunu ve güzelliğini hissetmek yani doğayla iç içe olmak tarzı bir çok ihtiyacımı karşıladı şu ana kadar Karaburun.

İncirlikoy

Yürüyerek gezmek güzel ama güneş altında sıcaklarda dikkatli olmanız gerek. Bu yüzden tam ters yönde bulunan Kuyucak Plajı'nı da görüp Mordoğan'a dönmeye karar verdik. İlk başladığımız noktadan 5 dk uzaklıkta olan Kuyucak Plajı belki tercihiniz olabilir. Orası hakkında da bilginiz olsun. Günübirlik gezilerde maalesef  bazı yerleri ziyaret edemiyorsunuz. Karaburun'un bir kısmını görebildik Sizin için birkaç yer ziyaret edebildik. Siz daha fazlasını keşfedebilirseniz daha güzel olur.

Kuyucak Plajı

İskeleden Karaburun merkez yorgunluk üzerine yürünecek gibi değil. Hürriyet durağından Karaburun merkeze oradan da Mordoğan'a hareket ettik. Son 1 saat manzaranı tadını ve kasaba hayatının tadını çıkardım. Yazın böyle yerlerin enerjileri yüksek. Vapur saatiyle birlikte gitme vakti yaklaşıyor. 18.40'da kalkan vapurun 21.20'de Karşıyaka'ya varmasıyla birlikte 8.25'te başlayan yolculuğum tamamlanmış oldu. Yorucu ama güzel bir gün oldu. Bu güzel deneyimi yaşamanız dileğiyle hoşçakalın.